Aku kagum ngan penulis2 buku/novel ke...byk betul idea2 mereka ni...nak buat satu buku yg betul2 berkualiti,dan berkesan kepada setiap pembaca,dan laris pulak di pasaran bukan mudahkan...aku yg nak buat blog sendiri ni punmerangkak2 cari idea apa yg patut di tulis...aku pernah terbaca nukilan kakak sulung ku...masa tu aku dalam tingkatan satu...mulanya aku baca seolah2 itu diari,tapi yg aku pelik buku itu colourful dan hanya terbuka di atas meja...aku pun baca dari awal...seronok membaca nya baris demi baris...tapi aku terhenti pada ayat yg terakhir...dan pelik bunyinya..dalam tulisan itu mengatakan dia (kakak ku) sebenarnya mempunyai sejenis penyakit yang tidak boleh di ubati,dan itu adalah rahsia nya tiada siapa yang mengetahui even ibu bapaku...dan sekarang dia hanya menghitung hari...tanpa aku sedari airmata ku sudah mula bertakung di kelopak mata...betulkah aku akan kehilangan kakakku?patutlah aku seakan terasa perubahan drinya sejak akhir2 ini...aku merenung saja kakakku yg sedang tidur pagi tu...(betulkah dia tidur?/ataukah dia?...hmm...cepat2 aku perhatikan dadanya...hmm...masih ada naik turun nafasnya ..alhamdulillah...laluku kesat airmataku dan membawa bersama buku itu ditepinya, .."kak mie...bangun...."kejutku,dia bangun sambil anak matanya melihat bukunya yg aku pegang...."napa?..."betul kah ni?tanyaku...oh tu aku tengah siapkan novellah...."jawapnya bersahaja dan kembali menyambung tidurnya....hmm...nasib baik novel...kataku dalam hati...suspen

Comments

Popular Posts