celoteh mak buyung...


Hari ni plan asal nak kluar after Jumaat prayer.tapi memandangkan hujan turun dengan lebatnya...aku pun tertidur dalam kehujanan itu...tup tup..fateen pun dah tidur sebelah aku..(bila masa pun aku tak perasan)..sebenarnya keletihan sebab telah mop satu rumah ni...sakit belakang o...
Abang pun kejut aku utk solat asar dan ajak kuar..masa aku bangun tu hujan dah reda...tapi bagus ..sebab hujan tu telah menyimbah kepanasan cuaca hari ni..masa kuar tu jam dah menunjukkan pukul 5 ptg..hmm..faham2 je lah..jam teruk..org baru kuar ofis...lagi2 lah tempat kami ni setelah setahun ditinggalkan..benar2 berubah...sekelip mata saja tempat ni dah jadi tumpuan org...jalan depan UMS tu yg dulu ada jam sikit sekarang dah jam teruk..pukul 9 mlm pulak tu(masa kami on the way balik kerumah)..al maklum je lah..ONe Borneo shopping complex. tu dah start dan terpacak kat tepi jalan sebelah UMS tu..pastu mcm2 menda hiburan kat sana...aku?sampai saat ni belum memijakkan kaki lagi ke sana..hmm..bila tu aku pun tak pasti lagi..kalau cemginilah busy nya bagus aku g KK jak...yg sekarang dah kurang kesibukkannya..

Lepas makan2 tadi..(sorry abang belum dalam mood nak masak dinner skrg..masak breakfast tu oklah...sbb penat kemas rumah tak hilang lagi)..terus ajak abang pi melawat anak sedara aku laila...kat telipok sana...hehe...versi fateen kecik..esp tang matanya tu...tapi akulupa pulak bwk camera...so tak dpt nak tunjuk kat korang..lenkali lah o...

maybe this is my last enrty for this week..memandangkan kami akan balik kampung di Lahad Datu...insyaAllah ahad ni..kesian mak mertua ku mesti tak sabar2 nak jumpa cucu dan anaknya ni...doakan kami selamat pergi dan balik...bal;ik dr sana nanti aku akan bersedia utk masuk kerja...hmm...berdebar juga after tinggalkan arena aku tu setahun...hehe..

p/s tengah survey2 pasta maker yang satu jenama yang mcm aku beli di Uk dulu..marcato..kat sabah ni..mak ooi...rm 116...kat carboot aku dapat jenama yng sama dan tak pernah guna dan ada extra extension lagi...aku dapat dalam rm24( GBP 4) jak...!!..terkezut aku..jenama yg cikai2 pun dalam rm 78 sini...huhuhu...nyesal aku tak angkut marcato aku bawa balik...

Satu lagi Breast pump Avent..aku survey di sini mak ooi...rm 242...itu pump ja..tak da accessory langsung...aku beli hari tu pun dapat dalam harga rm36 jak...siap ada insulation bag..complete set dan tak pernah guna lagi...hmm...

pastu barang2 kat sini memang sangat ketara naik harganya...sayap ayam dulu besa rm1 sekarang sdh naik rm1.20- 1.50..pastu shopping barang dapur.(di survey putatan)..tu baru sikit2 jak...pun sdh mau dekat rm 300..kalau dulu lebih kurang sama barang2 yang dibeli...adalah dekat2 rm200...maak ooi... sangat2 terasa kemahalannya....

*saat ni lah aku rindukan carboot yang di nanti2 saban minggu...

Comments

ANOM said…
Jan... cepat2 apply cuti balik soton semula. Car boot pun duk memanggil2 Jan tu, hikhikhikhik.
tarabbas said…
huhuhu...biasala tu...lain tmpt lain la halnya..huhuhu
izanazuani said…
hehehehe... ketara ka kita ni akan recession kan? semua brg mahal jan, perhatikan beras. sgt ketara. cuba kau try pi beli sate, skrg rm0.50 secucuk...
Nika said…
Doi jauh juga beza harga brg2 d sana kan. Tu la ba harga minyak punya pasal tu skrg suda turun pon org mana mo kasi turun harga brg
Fiona said…
Avent punya barang di KK mimang mahal lah Jann .. kita sometimes beli from KL or thru online ..murah sikit .. Tapi skrg semua harga pun naik ..dulu beras yg 5 kilo $18 naik pigi $27 .....
s.a.h said…
salam jann..yupp, barang sume mahal2 yer. terasa yg amat!

Popular Posts