bil elektrik..

hmm..afeeq baru sahaja tidur..kali ni confirm lena..sebab tadi sengaja aircond dimatikan utk save energy..lagipun petang tadi hujan lebat..so mlm ni tidala terasa bahang panasnya.Bukan apa..semenjak duduk rumah ni baru start nak pakai aircond..bukan sengaja dibeli...dah masuk dalam pakej rumah ni..so since kipas siling tidak disediakan terpaksalah guna aircond sedia ada.Bil elektrik 2 bulan pertama kami masuk rumah ni...sdh lebih rm150...tapi semenjak aku berpantang ni lagi la....aku pun tak tahu bila aircond ni berehat..24 hours on...tu yang bil letrik bulan ni sahaja mencecah 200(lebih rm50 dari biasa).Mungkin juga sebab kenaikan tariff elektrik..tapi memang sebab guna aircond non stop punya bahana.

Tambahan lagi si kecik tu macam tau2 ja..kalau aircond teda ..lenanya pasti terganggu.So kalau begini la berterusan..perancangan utk tambah satu lagi aircond di living room pasti akan dibubarkan..sementalaah bayaran bil yang melambung2...masih ok..living room dengan open air..itu aku lagi suka sebab tidaklah perlu berttutup rumah 24 hours..alamatnya tidur dengan segala kulapuk2 lah nantinya...

ok..itu entry aku malam ni...tengoklah kalau ada idea lagi best dipenghujung malam nanti...sekarang gue mau 'bersiram' dulu sementara adik afeeq tidur lena...fateen dan faez pul sedang khusyuk menonton kungfu panda 2...




Comments

Popular Posts