ingat nikah tu..just akad nikah ja...

ni cerita di sebalik cerita aku pasal persediaan kahwin aku dulu...dalam lagi seminggu majlis pernikahan kami...tiba2 kakakku sms..."borang nikah sudah hantar"...hmm?borang apa pula yg kena isi?aku igt kan selama ni kalau mau nikah...akad nikah jek lah....rupa2nya kami terlepas pandang...kakak aku pun lupa hendak mengingatkan..ada lagi seminggu lagi masa nak nikah...aku terus ajak bakal suami ku masa tu balik ke kampung untuk urusan di pejabat agama daerah...ajak ibu ku sekali..kelam kabut kami hari tu...banyak pulak tempat kena pergi...pastu pegawai yg kami hendak jumpa pun masa tu...dah lunch break...alamak..pukul 2 ptg ja kami tercegat depan pejabat agama utk minta borang,itu ini...hehhe..adake patut...kalau tahu sdh pun di setelkan seawal mungkin..dari kgbalik semula ke KK(dalam 2 jam perjalanan)..ada pulak kena pergi jumpa pegawai di Kota kinabalu...then bakal suami pula masa tu di minta sediakan surat akuan bujang ...dalam suasana yg kelam kabut tu sempat pulak terfikir"eh sempat ke nih..kang tak kahwin lah kami..padahal urusan2 luaran..surat jemputan ..malah tok kadi pun sdh di booked awal2..."hey..ponin kepala dah.....tapi iyelah dah menda baik di permudahkan oleh Allah...akhirnya menda tu setel juga within 2days...alhamdulillah...

p/s..siapa yg nak kahwin checklist kena ada....

Comments

Popular Posts