masak apa hari ni?


hari ni aku dilanda kebuntuan lagi..especially time petang2 macam nilah,sebab kena prepare dinner...nak masak apa ya hari ni?tu jelah soalan yg selalu bermain dalam otak aku ni...target kena siap sebelum ayahnya balik dr ofis membawa perut yg berkeroncong(ada lgi sejam)...hmm..semalam dah buat percik(2nd time cuba tu..oklah adalah kurang sikit masam nya dr first time buat dulu)tp hari ni rasa macam nak buat tomyam....so buka lah website myresepi tu kot2 ada yg aku boleh praktikkan...tomyam ni salah satu makanan kegemaran husnd aku...sebelum ni aku tak tahu pun buat tomyam tu semudah A,B,C...hehe...janji ada kiub tom yam lah....hehe...alamak tapi hari ni aku baru perasan stok kiub pati tom yam aku dah habis...hmm..tapi still nak makan tom yam...aku pun bukalah almari stok kot2 ada yg aku boleh masak meyerupai tomyam ni...haaa...ada "laksa paste "dh lama simpan kat almari stok ni...ha ,,klautengok ingredients nya boleh lah ala-ala tomyam gtu..so aku pun mulakan operasi...masak dinner hari ni..ayam masak...hmm ..laksa lah...hahaha...takpe janji sedap dan boleh makan...

hmm..sedang aku blogging ni...ayam laksa tgh boiling masa ni..baunya pun dah menusuk ke lubang hidung ni...ok...tiba2 aku teringat tom yam masa kami menginap di peak lodge di kaki gunung kinabalu tu...kebetulan best friend aku dtg nak berjalan2 di Sabah..yg best tu tomyam tu ada udang,tenggiri,ayam ngan sotong...semuanya fresh sebab baru beli di tamu(pasar mminggu) on the way ke sana..hmm...sedapnya...tunggulah aku balik sabah...habis segala seafood aku kerjakan....heheh

Comments

Popular Posts