Esok genaplah sebulan Faez zakwan..dan hampir 2 minggu semenjak abang balik UK...esok juga genap seminggu pemergian arwah kak lin ke rahmatullah..setelah 3 hari kak lin pergi..aku kembali ke KK semula untuk menguruskan hal2 yang tertangguh..tapi belum pun genap sehari aku di rumah..aku tiba2 telah mengalami "epigastric pain" yang radiates to my left shoulder ..dan continous in nature...puas aku menarik nafas dalam mengharap agar sakit itu berkurangan...aku yg berada di bilik tidurku sendirian bersama FAez...terus menelefon pembantu rumahku yang berada di biliknya...sambbil teresak menahan kesakitan...terus aku telefon jabatan kecemasan dan minta ambulan dtg ke rumahku...sesampai di kecemasan .kesakitan itu masih lagi kurasa y gteramat sangat..hanya mati sahaja yg ku ingat tika itu..jantung semuanya normal ..cuma tekanan drh ku agak tinggi mungkin kerana terlalu sakit...setelah painkiller di beri..barulah aku rasa lega..namun setengah jam selepas itu..sakit itu dtg lagi...dan masih memrlukan painkiller untuk hilang...abdominal scan telah dibuat dan mendapati ada batu di pundi hempeduku..(gallstone)..dan aku mengalami biliary colic..oleh kerana aku risau yg sakit itu dtg lagi jika aku minta pulang...so aku setuju untuk di masukkan ke wad untuk pemerhatian dan pemeriksaan lanjut...

Mujur ramai kelaurgaku yg membantu...faez yg selama ini fully breastfed terpaksa diberikan susu formula...hari jadi fateen yg jatuh pada hari yg sama juga berlalu begitu sahaja tanpa apa2 sambutan...namun aku bersyukur keluargaku dan keluarga suamiku banyak memberi sokongan..abang yg di kejauhan juga tidak putus2 berdoa dan terus menyuntik semanagt agar aku terus tabah demi anak2...

YA Allah KAu berikan ku kekuatan....amin

Comments

Popular Posts