alhamdulillah ..dia faham

Jadi suami kepada seorg doktor ni besar cabarannya...selalu ditinggal tidur sorang2 waktu malam(sebab wifenya oncall),sarapan sorang2(sebab wifenya yg postcall ni belum balik lagi sebab sambung pulak kerja mcm biasa,kadang2 kena masak dulu sebab wifenya balik dah lambat(nak tunggu isteri masak lambat makan lah nampaknya)...kena jaga anak (especially kalau maid pulak kebetulan cuti)...itulah antara senario yang husbnd aku alami...kesian dia...tapi alhamdulillah dia faham...dah lah dia selalu ditinggal2kan,balik rumah kena dengar isteri menangis pulak sebab taktahan dengan kerja...yang semakin hari terasa semakin membebankan....rasanya tension tak habis2....pressure datang dr segala sudut..patient,colleague,staff,doktor tak cukup,...dsb...rasa nak pecah kepala kalau di fikirkan...tapi nasib baik dia jenis yang faham...sebelum kahwin dulu pun aku dah keep on remind him...situation macam ni akan berlaku...so kena banyakkan bersabar....
kadang2 boleh jek terlintas difikiran ni.."bang ,ayg nak berhenti je lah..nak jadi surirumahtangga..jaga anak"...husbnd ku pun tersenyum je kalau dgr aku ckp gtu,tu maksudnya aku tgh tensionlah tu...hehe...tapi aku ni serius ke ?:)

Comments

Popular Posts