cerita ikan kering@ masin

hmm..tiba2 takde idea nak bloggging 2-3 hari ni..ditambah lagi kesihatan badan pun tak begitu mengizinkan..batuklah...demamlah..hmm..macam2 lagilah...cian husbnd pun terpaksa ikut selera apa aku nak makan,bukan takde stok ayam kat fridge tuh tapi aku dah bosan nak makan ayam...bygkan jek..5 bulan kat sini rasanya hari2 menu ayam dah...adalah kambing sekali sekala...tiba2 nak makan ikan kering kat UK ni..(hmm dulu berlambak kat sabah takdelah teringin sgt nak mkn)...so mencari2lah ikan kering@masin di soton ni...ada ke?ada...sapa kata tak ada...sehari tu aku suruh ayahnya takyah g opis sebab nak juga ajak dia cari ikan kering tu...memang ada tapi taklah semurah kat negara kita..so balik jek kat rumah teruslah aku goreng,pastu perah limau dan tambah cili api sikit..hmm sedapnya makan ngan nasi putih....husbnd aku tgk jek,walaupun dia ikut mkn juga..hehe...nyam2...tu hari pertama..the next day...ada kwn tuh..hantar ikan masin masak lemak+labu merah...wuih..itu lagi buat aku berselera...siap aku call bapanya yg kat opis suruh balik mkn lunch sekarang juga...hehe..sebenarnya aku yg tak sabar nak mkn ...memang sedap...itu pun salah satu makan an kegemaran bapanya masa di sabah tu...sebab kakak ipar aku selalu masak tu kalau kami balik lahad datu(kg husbnd aku)...

p/s moral of the story..sekali sekala makan ikan kering sedap ooo..

Comments

Popular Posts