3 tahun usia....mac tahun ini..













insyaAllah..dengan izin Yang Maha Mengasihani...12.3.2008 ni adalah wed.anniversary kami...dah pun hndak menjangkau 3 thun usia hubungan kami(suami ister)...alhamdulillah...kalau igt2 balik mcmna aku boleh kenal ngannya?ha..komplikated sikit jlan cerita ni...aku tak de hhubungan langsung ngan dia ni,not even menjadi secret admirer..sampailah jubet(jubaida)bestfriend aku ni kenalkan(i think masa tu 2002 kot)...actually indirectly la...masa tu dia dah kerja di Bangi,selangor...dtg ke kelantan(usm kubang Kerian) semata2 utk menyambut hari raya Aidiladha...di sini..bersama ex-classmate dia(jubet ni la)...so as Sabahan kami memang rapat...masa tu accept dia as one of my new friend..tak lebih dr tu....so selepas tu ada lah sekali sekala...call(sgt jarang) dan sms(itupun antar tazkirah2 je)...nak kata hubungan kami takde yg spesial lagi...sbb aku concentrate kat menda lain....(hehe...shhh)..so takdelah terlintas nak getting into serious...

selepas first time jumpa ni...aku join lagi ngan best friend aku ni buat reunion classmate lama dia...di KL(ni aku tak igt)...di bukit cerakah seri alam...dia ni memang jenis pemalu sgt2...so kenkwan dia dan bestfriend aku pula jenis nak menkenen2 kan ktrang..so serasa mcm ada satu perasaan yg timbul kot masa tu....

nak di ringkaskan cerita...1 year after kenal ni baru che abg ni "approached and declared"hehe..how?bab tu tak pyh lah cerita kan..nanti aku dah takde rahsia dah,hehe.....masa tu jd lah aku ber"teman lelaki"hee...(seram bulu roma) ...nama saja ada boifren tapi pergaulan tetap di bataskan..iyalah belum lagi nikah kan....alhamdulillah dia dpt buat master program di UMS,sabah...2003 kot kalau tak silap...so aku le tggl kat Kelantan meneruskan pengajian yg belum selesai..........so nak kata..after 1 year aku kerja in 2004/05...barulah kami dinikahkan pada tarikh penuh barakah ini 12 mac 2005 bersamaan 1 safar 1426...alhamdulillah...semoga Allah memanjangkan jodoh kami...amiin

buat abang...apa jua kisahnya masa lalu dan masa yg bakal mendatang...suka atau duka...yg penting kita akan mengharungi bahtera rumahtangga ni bersama2...dan mendidik fateen(dan bakal adik2nya..insyaAllah)menjadi insan soleh/solehah...amin...terima kasih abang...kerana sentiasa bersabar denganku..yg kadang2 bersifat kebudak2an...dan maafkan aku..yg aku tahu pasti ada kalanya kata dan perbuatanku telah menyinggung hatimu...

interlud....

Dah masuk bulan mac ni,setiap tahun kerja aku..mengimbau kembali zaman bercinta hingga lah kawin...tu yg aku buka entry ni...kot2 lah satu hari aku dah tak ingat semua tu...cewah macam crita notebook plak....
Suamiku yg tercinta ni..bukanlah masuk dalam list "secret admire" aku ,tapi kalangan kawan biasa...tapi sebab keluhuran hati dan keikhlasan nya ,membuat aku hmm...give him the 2nd thought....Bapanya ni masa bercinta dulu,memang tidak menunjukkan sangat rasa cinta nya pada aku...maksudnya call pun sekali sekala,mesej pun kadang2, sesekali aku terfikir juga kami ni bercinta ka?,sehinggakan aku sikit lagi goyah dek dugaan dari pihak ketiga(kat tempat aku study juga).......masa tu dia sedang amik master d Sabah,manakala aku di Kelantan...tapi itulah sebenarnya Allah nak tunjukkan,siapa yg mempunyaii cinta sejati..memang dah"break-up" 2 hari gtu..aku terasa sangat 2kehilangan nya,rasa macam lain macam....sampai kitrang"rujuk" semula....yang aku kagum tu...masa kitrang bincang pasal menda ni dia cukup tenang dan tidak pun memaksa utk aku terus bersama2nya malah dia serahkan aku utuk buat pilihan..lagi satu katanya kalau aku ni sdh jadi isterinya dia tahu apa yg perlu di buat apa yang harus di pertahankannya,tapi memandangkan hubungan ni setakat "kekasih" dia tidak berhak utk menetapkan sbrg keputusan......dan dalam masa 2 hari tu jua aku tahu siapa yg ikhlas dan siapa tidak...walaupun aku tahu husbnd aku ni tidak seromantik yg aku harapkan..tapi dia lah yg berjaya membuka pintu hati ku untuk mengenal apa itu erti cinta sejati...insyaAllah..

Comments

Anonymous said…
jann..hehehe, apesal ko tak cerita psl camana burn propose ko?hehee, aku mau tau jugak.hehehe.

Popular Posts