imbasan....lalu


halloo...idea dtg mencurah2ok...takpelah kan..bagilah aku pluang mlm ni melayan idea aku ni..yg tak sabar2 nak tunggu hari esuk..hmm fateen pun masih sedia nak temankan mama nya ni..masa form 3 hmm aku ni budak ingusan..takdelah tahu nak bercintan cintun macam budak2 zaman sekarang nih...aku tu low profile gtu...hmm tak glamour pun...cuma bercita2 nak jadi yg terbaik kat sekolah...(walaupun selalu jadi bukan yg pertama)...
rutinnya lepas habis sekolah..kitrang akan jalan kaki ke pekan membakut untuk tunggu van tumpangan kami sewa bulan...kitorang adik beradik semua nya masih bersekolah meanwhile mamaku(seorg guru sekolah rendah masa tu) sorang saja yg menanggung kami adik beradik(lapan org semuanya)...semenjak ayah aku tiada...dgn gaji basic around rm 1700 masa tu..alhamdulillah Allah cukupkan rezeki kami adik beradik....oh yep aku lupa nak bagtau..yg aku ngan akak aku adalah in the same class....walaupun aku ni muda setahundr dia tapi kitrang sekelas...macam twin lah plak kan...why?nantilah aku citer dlm entry yg akan dtg.....pmr result kitorang takdelah hebat sgt...so sambung form 4 pun kat sekolah yg sama SMK Membakut....kat sinilah jg akak aku menemui cinta pertama and terakhirnye,,,aku?hmm....byk lagi kalau nak citer.....takpe aku cter psl akuu dulu la..ktrang adik beradik byk pompuan dr lelaki...so as wanita sejati...besanya klau balik dr sekolah tu..buat kerja2 rumah dululah kan,memasak..tak pon basuh baju..yg best dan menariknya...kitrang siap buat turn lagi..sbb banyak sgt pompuan...p yg nilah sebenarnya yg jadikan kami ni manusia yg berguna...cewah..takdelah dah kawin besok tak tahu nak masak lah,tak tahu nak maintain hal rumahtanggalah..baru aku sedar kepentinganya...makasih ma'...selalunya lepas bt kerja rumah semua tu baru start mentelaah buku2 pelajaran...since aku n kakak satu kelas yg sama(n tahun yg sama),so buku2 rujukan kena kongsilah...kalau hari ni dia study math..aku study add. math...kalau aku study sejarah..dia study menda lain a...itu salah satu kebaikan ktorang satu kelas...beli buku satu untuk 2 org sekali..jimat belanjo!!

yang aku tak bleh lupa time kami nak amik SPM....masa exam week ni..punyelah best,kitorang duduk rumah cikgu(cikguu ni dr semenanjung balik cuti...so dia pinjamkan rumah dia sbb dekat ngan sekolah)ni masa tu...jalan dr kg aku ke sekolah tu selalu aja banjir sbb musim tengkujuh..so taknaklah terkandas kat banjir sampai terlepas spm...masa tu ktorang berlima(aku,kakak aku,jun,bibi,suzi,dyg)...eh enam org la...so kitrang memasak,makan .study belajo and buat rumah tu mcm rumah sendiri...and aku baru perasan..masa tu hndphone takdelah glamer mcm skrg ni...so aku tak igt aku ada call mak aku ke ah masa nak amik exam tuh?

dah abis SPM...time cuti takdelah kitorang keja mcmada sesetengah kwn aku buat...yelah kat kg ko nak buat kja apa jg?so buat keja2 rumah le sudahnya....nak di pendekkan cerita...after result SPM diumumkan...aku ngan kaka aku dah pilih USM sbg U yg kitorang nak further study..ni dr ilham Abg abas(tutor math ktrang masa spm)sbb dia amik civil enginnering kat usm...salute kat abg ni...dia ni pun org kg aku jg...dia ikhlas bantu kami buat tuition tu...free ja....terima kasih abg abas..Allah ja yang mampu membalas...so Alhamdulillah kami diterima masuk ke matrikulasi Usm ....1st year matrik kat SMSL Labuan....ok...stop dulu..more story to come..

Comments

Popular Posts