Adegan airmata....



Dua hari lepas kot..staff aku bgtau ada mo baru yg nangis kat casualty...staff tu pun pernah tgk aku nangis dulu..ergh malunya aku..bukan apa aku sgt2 tertekan masa tu,bukan sebab patient tak henti2 nak dtg,tapi MO(medical officer) tak datang2...nak menambah jumlah kami yg sedia kurang...tak pernah nya nak bertambah sejak aku "bunting" sampai dah keluar fateen...tak de perubahan...bayangkan jek lah kalau dah MO yg keja 2 org jek...syif nak buat 3 syif...so every other syif kena buat...balik dari keja malam pukl 8 pagi...pukul 3 ptg dah kena masuk kerja...balik pukul 10 malam...lepas tu besoknya pkl 8 pagi kerja lagi...just imagine kitrang macm ni ada yg sampai 2 bulan non stop...mau tak pecah kepala...mau tak sakit hati...di tambah lagi patient komplen itu ini...rasa macam takde penyelesaian,tanya org atasan pun jawapan yg sama juga..."mo kurang"!sabar jek dulu...sabar apanya...masalah ni sejak sep 2005....sampailah time aku nak cuti ni pun...pertambahan cuma sorang je....itupun ada lagi mo yg tension hari ni


Tu yang jadi adegan airmata kat depan staff aku(staff lelaki pulak tu)...sebab tak tahan masalah yg tak setel2 nih,patient tengok jek napa mata aku merah...aku nangis sebab fateen, kesian kat dia...sebab jarang jumpa..walaupun dia baru 9-10 bulan masa tu lah baby sgt comel ,sgt suka di belai.....masa dia ngan org gaji lagi lama dr aku,masa aku ngan fateen boleh kira ngan jari...betapa sikitnya....padahal nak kata rumah aku jauh...hmm dekat je kat hujung ibu jari...dekat sangat.. smapi kalau jalan kaki,iyalah dah nama nya kerja takkan aku nak balik rumah,kerja kat casualty ni unexpected...kejap jek dah jadi emergency...

"Aku tak nyesal jadi doktor"...itulah yg aku bgtau kat medical student kat Soton ni...masa aku kena jadi panelis Forum Kerjaya...aku bgtau juga...lepas dah study kat sini tolonglah balik Malaysia sebab doktor tak pernah nak cukup,padahal yg grade setiap tahun...(dr IPTA/IPTS/oversea) sangat lah ramai...tapi pelik kemana hilang semua org..Hello?..where's everbody?

Comments

Popular Posts