tahi lalat di tapak kaki...



Mesti semua dah tahu maksudnya tu...kaki jalan...kuat jalan..gila jalan...ha itulah aku(tapi aku takde tahi lalat tu..serius)..bukanlah jalan tak tentu tujuan...kalau di Sabah dulu walau penat macamana pun mesti ajak husbnd aku at least g bandar...nak release tension...sebab penat bekerja...kadang2 kalau husbnd busy..minta izin nak keluar bandar sorang2...fateen?macam biasa tggl ngan makcik nye(org gaji)..husbnd aku pula jenis yg memahami..sbb aku kata kalau aku tak kuar/jalan2 ke nanti aku kena "tension headache"..hehe..tapi sekarang..semenjak aku ikut husbnd ke sini..akulah 24 hours ngan my baby fateen nih...dah lah manja nye dah terlebih sekarang and pandai pulak say "no" to bapa dia kalau bapanya nak bermanja dgnnya..(kesian bapa...kecik hati nya)

Ok go back to crta berjalan2 ni...masa aku student dulu pun aku suka ke bandar sorang2(lone ranger)yg best tu ke kampus kesihatan nak ke bandar kena naik bas..so as usual..khamis petang was my outing day...jumaat kengkadang sebab ramai sgt pula org kat town(jgn lupa aku kat Kelantan masa tu...jumaat kan cuti)..aku ni bukanlah jenis nak bershopping...window shopping tu yelah...kalau aku naik bas biasa yg menemani aku adalah walkman sony aku ...darii generasi manual ke digital tu...sbb nak mudahkan outing ngan nya...siap sembunyikan dalam tudung tu tak nak org tahu.....tapi yg aku perasan lah...setiap kali outing mesti beli at least satu cassete(aku tak pakai cdman masa tu sbb besar sgt..susah tul nak sembunyikan...and mp3/4 player masa tu tak glamer lagi)so makin byk lah koleksi kaset2 aku...

Semenjak kat uk ni ada gak berjalan2..itupun saja jalan2 snap gambar..tapi yelah kan paham2 sendiri lah kan husbnd tgh study so kena kawal2 skit perasaan nak berjalan2 tu..tambahan lagi semenjak dah ada ekor kecik ni(fateen)..susah hoo..nak jalan sorang2...sungguh aku tak kuasa...i stiil need bapanya kalau nk outing...so aku jadi indoor girllah semenjak dtg uk nih....

p/s ni baru sorang.belum dua tiga org lagi..kang kalau empat kaki tangan dah betul2 terikat...jalan satu family le gamaknya..hmm bagus juga

Comments

Popular Posts