My study group aka best friend...



di puncak gunung kinabalu...2002

di pulau manukan,sabah..2002


aku ngan ella


aku ngan mas n husband



aku,mas,ella,ana

Aku punya study group masa kat kubang kerian dulu..ada 6 orang..bukan senang nak form study group ni kalau tak komited...maklumlah memasing ada tugasan memasing..and kena present kat group utk bagi org paham..aku ni nama je anak cikgu...tapi nak mengajar orang tu betul2 aku takde bakat...tu yang aku pilih nak jadi doktor(padahal nak jadi menda lain banyak lagi kan...kuikui)..grup aku ni...geng2 repeaters la...sebab first year sangkut...tapi byk hikmah jadi repeater nih..kalau satu menda tu kita belajar 2 kali so akan terlebih paham..insyaAllah...and confident tu bertambah ...walaupun mula2 tu rasa rendah diri..tapi lama2 menda tu hilang macam tu je...usm yang lain nya..kalau failed i phase tu maksudnya kena repeat year...beb..bukan reseat paper ke hape...tapi besa lah dunia medic...kalu tak repeat pro 1....ada 2 profesional exam lagi menunggu...so it's a common thing...

ok..balik mau cerita pasal study group aku ni..rasa nya aku dah sentuh sikit dalam entry sebelum ni...tapi saja lah...

Ella@suhaila-orang johor..sekarang dah berumahtangga and ada anak sorang,sifatnya penyayang n prihatin..la ni keja kat hospital Seremban/melaka..tak ingat la pulak.....tapi aku rapat ngan dia ni sebab selalu duduk rumah dekat pontian nun..byk kali...everytime ada cuti panjang dan aku tak balik kg..dia pernah dtg sabah buat elektif sesama...3 org lagi kwn

Ana@Suhana-org melaka tapi asal usul johor gak..single lagi(still available..ceh memandai je aku)dia ni rajin cari duit..pastu skit2 melancong ...wah ana hebat mu...dia ni anak yg patuh pada mak ayahnya...sekarang kerja katsalah sebuah klinik kesihatan kat johor...dia ni kalau masa study group boleh tahan juga...boleh jadi cikgu...sampai la ni aku suka n admire tulisan tgn dia...ada seni gtu...

Mastura@mas-ni roomate aku..org johor gak...BBU...tapi la ni kerja kat KL..ikut suami...suami nya clinical partner dia...hehe..comel jek dorang ni masa bercinta2 dulu...dia ni maintain slim and tinggi... tak tau la ni...tgh pregnant anak pertama...dia pun buat elektif ngan aku kat Sabah dulu...

Awanis@awan-kalau aku nak describe awan ni...mmg mcm awan lah..unpredictable...kejap mendung kejap cerah..hehe ..jgn marah ye..dia jenis yang rajin kerja..tapi tak suka menda2 skema nih...(hmm..aku pun)...kalau masa student dulu..kalau dia bawa keta ...huu...macam F1 tu..tapi dia ni suka tolong orang...dan penyayang n prihatin...

Ogyta@rozita-dia ni pun org johor(kota tinggi kot)...dah berumahtangga ngan kengkwn kami gak...dgr anak dah 2 org ke?tapi last dengar dia ni keja kat utara nun...ikut suami ..tapi tak pasti la ni kat mana..dia ni roomate ella..

dan ada satu persamaan kami ni-suka mkn char kueh teow abg lab..kat depan USM tu..hehe

satu nak cerita kebaikan study group ni...dalam satu kalii buat study group tu..iA ada 5-6 topik besar yang kita dapat faham...sbb masing2 akan cuba fahamkan kengkawan lain bagaiman cara kita fahamkan topik tu...dan begitu juga kwn2 yang lain...kalau sendiri nak faham 5-6 topik tu bukan senang....

lagi satu...suka duka dikongsi bersama....

Comments

Popular Posts