van tumpangan pilihan..

Kalau aku letak lagu2/playlist kat tepi ni mesti ada cerita disebaliknya...firstly thanks to Asmah..sbb bagi aku cilok koleksi lagu2 nostalgia zaman2 form 3-5 aku dulu..best oo...walaupun busy ngan study..siap ada lagu2 koleksi...sambil2 study kat rumah(sekolah harian)..masa tu blum ada lagi Era.fm..so dengar radio sabah atau radio muzik jelah...walaupun takde pilihan..byk juga lagu2 best...sambil2 study pasangle earphone kalau tak bukak je memekak di bilik aku ngan kak nah study..kalau ada lagu best siap rekod tu...tapi iyalah radio lama(radio nenek aku)..so sound nya pun lum canggih mana..masa tu mak aku belum beli lagi..hi fi..hehe..mama aku selalu berleter sb menda ni..mcmna korang study ngan lagu sekali..the keluarlah cerita collegue mama di maktab Kent dulu selalu study ngan lagu2....akhirnya Failed...tapi kisah teladan ni tak memberi kesan langsung ngan aku n kaknah..sebab kami belajar kadang2 depan TV tu...tangan pegang pen tapi mata ke TV...kuikui...

Satu lagi..masa zaman2 form 3-5 ni kami selalu temankan mama pegi bandar KK atas urusan2 rasmi..(kota kinabalu)..so siapa yang akan ikut tu..atas pilihan mamaku sendiri..ni sebab belum ada siapa yg pandai bawa vannete peninggalan arwah ayah aku lagi masa tu..so kami pegi town(dlm 2jam perjalann)menaiki van tumpangan...kalau aku ngan kak nah kena ada syarat..van apa yg kami mau naik..van tu kena ada sound system yg cun dan boleh menggegarkan gegendang telinga ni..dan lagu2 nya mesti tidak membosankan,pemilik van yang paling kami suka naik van c nordin...hehe..igt lagi namanya..kalau naik van ni sebatu lagi ko dah dengar bass dia yg cun tu....ada satu atau 2 van lagi yg ada kriteria ni..so kalau lambat terpaksa lah naik van kapcai yang tiada sound system langsung..alamatnya boring nak matilah dalam van tu 2jam..siap tertidur2 lagi...sambil kepala tersentak2 kebelakang...hahaha...


so lagu2 search ni salah satu favourite lah..dan masa tu tgh meletup...so c nordin ni advanced skit..masa tu dia ada cd player..so ditambah lagi ngan sound system yng canggih..ntah power amp apa dia pakai...so kalau naik van dia ni..kompom nda tidurlah...hehe..

p/s adik aku lah yg ada koleksi search ni..minat betul dia..adik pompuan ok..bukan lelaki...sampai anak dia pun nama laila dah...

Comments

Popular Posts