dulu n sekarang

hmm..semalam pergi ASDA supermarket untuk beli brg2 keperluan yg telah pun kehabisan..hmm..byk perbezaan ngan perbelanjaan kali ni..lebih bayk fikir dulu daripada terus ambil dan masuk trolley...sbb harga2 dulu dan sekarang sdh byk perbezaannya..contohnya sahaja pizza instant yang biasanya kami beli dgn harga GBP 3 jika beli 3 kotak sekarang dah jadi GBP4.. so walaupun brg2 keperluan sudah pun di listkan..kena byk fikir dan pertimbangan untuk beli produk yg biasa guna atau yang lagi murah harganya...contohnya kalau dulu aku beli Ariel tablet untuk cuci baju..skrg aku kena beli alternatif yng lagi murah..kali ni try ASDA brand...lavender..hmm smlm dah try...hmm..bau nya aku kurang suka sebenarnya but since bapanya kata oklah tu...aku ikut mengOKie-dokie kan sahaja....satu lagi produk yg aku dah biasa guna Fairy washing liquid...semenjak aku dtg UK ni lagi...but since aku tgk harga Persil tu jauh lagi murah dan kualiti lebih kurang sama..so aku decide cuba yg ni lah...(bezanya dalam 10-12 pence)
Di UK ni kalau cari produk baby sangat2 lah byk..rasa nak beli je semua..semasa melihat2 brg2n baby semalam ,aku decide nak belikan "puting botol" yg baru untuk fateen...since dia masih minum susu dalam botol dan puting susunya ni pun dah koyak makin besar...so masa aku survey tu kebanyakan yg dijual untuk 0-6 months...hehe..so aku decide beli botol satu set yg kalau di compare harganya lagi murah...
so semasa balik rumah ..fateen pun mau minum seperti biasa...but setelah dia nampak the whole set tu yg baru..she just hold it and not even drink the whole night-that's mean she still need her old bottle+the koyak2 one...so aku ni mau psycho fateen ,kunun kalau aku berkeras maksudnya no milk at all or drink from the cup..but even her breakfast milk pun she refused because it was in the new bottle and only drink a sip from her cup...so after 15 hours waiting...without milk in..so in the end i've decided to give her the old one...at last she drink and she win!!

Comments

Popular Posts