mama..painting...


sempat lagi posing..


fateen tgh memerhati hasil lukisannya ...


tangan si kecik yg berhati besar..

Malam tadi selepas balik dari ASDA(supermarket) dalam jam 11 mlm...Fateen tiba2 jadi bersemangat untuk melukis...semasa di ASDA tadi belikan satu painting set(apron/painting brush/water paint/ngan segulung kertas....ingat kan fateen tak berapa berminat pada mulanya...berkali dia desak mama ngan bapa nya yg sudah letih ni untuk bukakan colour painting tu..."fateen..there will be no painting for tonight..mama promise we will painting tommorow morning..ok"tu ayat memujuk yg tak dilayan oleh anak kecilku ini...dia masih membawa kehulu ke hilir colour yg satu2 nya lagi belum dibuka(masa ni dia dah ready ngan apron)....
selepas solat isyak...dalam pukul 12 tgh malam..fateen masih lagi merayu mamanya ni..dengan wajah 15 sen nya...hmm...luluh juga hati ibuku ini...melihatkan anakku ni beria2 untuk melukis malam ini juga (to be exact ...tengah malam ni jga)...oklah setelah aku start bentangkan kertas surat khabar di ruang tamu rumah..rengekan fateen sdh berubah jadi senyuman yg paling puas...aku pun buka satu colour ja mlm tu...supaya tidak menambahkan lagi keseronokannya mlm ni..sekadar utk melepas batuk di tanggalah katakan...supaya fateen boleh tidur nyenyak malam ni ...hmm.."FAteen ...r u happy?",setelah biar dia melukis lebih kurang sejam juga...aku pun dah nampak yg fateen dah mula ngantuk dan penat...then dia bangun dari bentangan surat khabar tadi,dan ajak mamanya tidur.."mama...tidu"..then cepat2 aku buka apron nya sebelum dia bertukar fiikiran lagi...."jom tidur" kataku sambil mematikan suis lampu...fateen..fateen...

Comments

Fiona said…
Ya lah kan Jann .. aku pun malas juga bah klu anak aku mau melukis di rumah .. bukan apa malas mo membersih rumah .. My daughter wants to do it everyday but this lazy mama said only once a week ...teeheehee ** shame on mama--slapp slapp**

Popular Posts