Masa aku kecik2 dulu...darjah 2 atau 3..pernah lah cikgu suruh menari untuk majlis penyampaian hadiah...masa tu tak tau apa pun..semuanya baru belajar...hehe..so setiap petang after sekolah kami akan stay di rumah cikgu ASmah di flat guru...cikgu ni memang pandai menari...kalau aku tak silap tajuk lagu tu "Selamat Datang"...masa budak2 manalah kenal erti penat..seronok adalah...balik ptg dalam pukul 6...
ada sekali tu bapa aku dtg lambat ambik dari kelas menari...rasanya bapa dah pesan pun yg dia akan lambat...aku masa tu ngan kak nah (pun ikut menari gak)mula2 bersabarlah menunggu...cikgu minta kami tunggu dirumahnya tapi kami mau jugak tunggu di bwh flat tu..agaknya sebab lambat sangat ,malam pun dah makin kelam...kami pun jadi takut.dan menangis2 adik beradik...agaknya tangisan kami tu didengari oleh gurubesar seklah kami yg duduk di kuarters berdekatan...so kami pun di ajak naik...dengan berat hati dan muka monyok...(kalau fikir balik...bahaya juga kami ni budak2 tunggu kat luar esp malam2...kalau zaman sekarang jgnkan mlm..siang2 pun boleh hilang juga)tak lama lepas tu bapa pun dtg...hmm baru lega....
oh ya kisah menari tu...dah letih berlatih tak tahu berapa lama...tibalah hari penyampaian hadiah...so hari tu yg buat aku seronok masa cikgu make up2...hehe..pastu pakai kain pelikat bapa aku yg berkilat..kalau tak silap aku warna biru...hmm..masa persembahan tu ok...semuanya berjalan lancar...tapi biasalah budak2 ..ada juga yg tak ikut tempo...hehe..aku rasa aku ada lagi gambar tu...tapi kat msia lah..takpa..nanti balik msia aku nak scan semua....hehe buat kenangan...

p/s..ni yg tengah dalam mood irama Malaysia nih...

Comments

Popular Posts