Mee rojak


gambar kecil paling bawah tu mee soto utk Fateen,sbb anak kecil tu suka sup2..

Kalau kat Sabah, ada satu tempat makan favourite aku dan abang..restoran ni terkenal dengan soto jawa dan mee rojak nya yang sangat sedap..restoran ni terletak berdekatan dengan wisma Dang Bandang(tempat buat IC dulu)..kalau tak silap aku Restoran Anuar..juga dekat dgn library negeri.Kalau teringin sangat nak makan mesti ajak abang pergi walaupun baru lepas shift kerja petang(habis pukul 10 mlm).So Likas ngan KK..boleh dikatakan jauh sikitlah( 15-20 minit..kalau jam teruk upto 1 hour)...Restoran ni memang dari aku sekolah menengah lagi(di membakut sana)...kalau ke Bandar K.Kinabalu wajib singgah sini..lagi satu masa tu..restoran ni dekat dengan stesen bas ke kampungku..so sementara tunggu bas penuh kami penuhkan perut dulu...Even masa aku dah di tahun 2 semasa buat elektif pun sempat lagi bawa kawan2 dari semenanjung(johorian..and jawa semuanya) makan kat sini...siap ada yang order soto sampai 2 mangkuk tu...hehe

So aku tahu favourite abang, mee rojak ayam/daging/campur...so memandangkan fresh noodle ada lagi..so aku cadang nak perhabiskan stok yang ada...tapi aku tak reti lagi buat kuah kacang..so aku pun guna kuah kacang segera Brahim...tapi nak tambahkan kuantitinya aku masak dan tambahlah apa2 yang patut...hmm..lahap juga abang makan...(aku kalau tgk abang mkn macam tu..aku lagi semangat nak masak lagi...dan lagi..hhehe)..kalau kat Sabah..kalau makan mee rojak ni wajib ada kuah sup...(even mkn nasi goreng pun akan ada kuah sup)...hehe

p/s moral of the story:kena belajar buat kuah kacang juga lah...kalau yang segera ni ada rasa yang tidak fresh!!

Comments

Popular Posts