lovely day...

Kalau lihat cuacanya memang sangat2 cantik..terasa macam summer pulak..tapi kalau fikirkan bab sejuknya..hmm confirm autumn..tapi...hari ni aku harus mendobi lagi...sementara matahari memancar...semalam...penuh penyidaian di belakang rumah ni..semua bersemangat menyidai kain..sampai aku pun terpaksa meminjam sidaian "auntie" kat bawah rumah aku ni..mujur dia takda kain nak sidai..hehe...

semalam,seperti yang dirancang aku dah kemas rumah..to be specific..packing semua mainan Fateen(packing utnuk di simpan..tak kuasa nak bawa balik)..kali ni tiada belas kasihan...memandangkan kerjanya asyik menyepah dan tak reti nak kemas balik..betul2 membuat anak mata ku ni..penat dan semakin memanaskan hati...kali ni bukan setakat..kemas dantinggal tepi..semua alat2 permainan yg sangat jrg dimain tapi selalu di hamburkan...aku dah masukkan dalam kotak besar..siap seal lagi..

"mama,what r u doing?"..tanya sambil kerutkan keningnya tu..hmm.."i am packing"..malas nak explain panjang2 lagi...aku tgglkan doll house ngan beberapa pony kesayangannya tu saja..haha..baru puas hati aku..abang balik pun..heran kenapa rumah jadi kemas semacam..haha...

Lagipun bukan lama lagi nak balik..so drpada hari2 terakhir aku ni penat mengemas mainan dia ja..lebih baik aku bertindak nekad..

NI conversation aku ngan Fateen,sebab nak ajar dia nama mama dan bapanya termasuk nama lengkapnya(pengajaran daripada kes dia hilang hari tu)

mama: what is bapa's name?

Fateen: Ab*..B*k*r (hmm..good girl)

mama:what is mama's name?

Fateen: Su..nu..n*..(haha...fateen paling tak reti nak sebut ...za)...

mama:what is your name?

Fateen:Fateen...na(it's supposed to be zawana...)

hmm..i still need more time...

Comments

Popular Posts