Ramadhan ini




Hari pertama berbuka puasa di bumi UK ni..terasa kelainan nya kerana tiada juadah berbuka yang dibeli dari bazaar ramadhan...kenapa?sebab memang takda kat sini...hari ni pulak kebetulan aku ada appointment untuk "glucose test" di princess anne hospital..so terpaksa ah aku ber"buka" untuk ujian tu...kena minum air glucose sebyk 200 ml...so selepas ujian tu mmg aku tak mkn apa2...sbb iyalah bagi menghormati bulan Ramadhan ini..selepas dari hospital ajak lah hubby g portswood untuk beli brgan dapur yang sdh kehabisan....2 jam juga berjalan2...sambil2 singgah di charity shop yang sdh terlalu lama aku tak singgah...tiba2 aku rasa hypoglycemic attack...rasa nak pengsan tengah2 berjalan tu ...ajak hubby g parking kereta spy aku boleh mkn apa2 yang boleh settle kan hypo aku tu....masyaAllah tak pernah pulak rasa selapar itu...padahal abang yang puasa pun steady ja...aku kira air glucose yang aku minum tu telah merangsang hormon insulin aku di tahap maksimum..posprandial....so aku yg tak ambik sbrg mknn after ujian tu jadi hipoglisemik!!...so habis 3 biji pisang aku hentam dalam kereta...kesian abang duk tgk je aku mkn...aik abg tgh puasa,dia pulak yg lapar benar...hmm.."abang puasa dengan niat...tu yang steady ..."jawabku...ringkas...selepas mkn pisang ajak abang balik rumah..balik rumah pun aku masih rasa lembik walaupun aku dah mkn sebungkus maggi asam laksa+sosej...dahsyat2!...lepas tidur ptg tu baru rasa ok sedikit.....

Comments

Popular Posts