ubah2 lagi


ni lah mini restoran hehe...


bunga ni tumbuhliar je di belakang rumah aku


tu pintu ke arah living hall..sebelah kanan pulak tu..bathroom


Fateen jd model kitchen aku..hehe,dia suka sgt buat gaya"sky" dia tu

hahaha..hari ni ubah layout rumah lagi..kali ni ubah area kitchen aku yg serabut..yg buat aku makin tak selera nak masak...so kali ni utk menambahkan keluasan dapur aku tu..meja makan 2 kerusi tu aku dah pindah ke ruang lorong tgh rumah aku tu...
keburukannya:1.dekat ngan toilet...so ada satu undang2 baru..tiada sesiapa dibenarkan guna toilet tu kalau tgh makan2 ..kuang2kuang..takut hilang selera...2.gelap(kena psg lampu..jika breakfast pagi sangat atau hari mendung cam hari ni..)
kebaikannya"1.dapur aku dah luas...kihkih...fateen pun boleh main anak patung kat situ...dan since meja tu dah kat tgh lorong so aku kena maintain the "cleanliness and clearity(betul ke ayat aku ni?..)sebab kalau kat dapur..main letak je segala benda kat atas meja tu..sampai dah nampak macam rak pulak...tapi yg kena maintain tu as usualnya aku je lah...)tapi yg best tu..abang cakap semalam..macam restoran ni..(tu pujian ke perli tu?) nasib baik takda lilin kalau tak candle light dinner aku mlm tadi...hehe..dah rumah kerdil kena rajin2 lah ubahsuai untuk mengurangkan tahap kekerdilannya tu..kalau tak sesak nafas hey..
selain kitchen..aku pun ubah sikit main bedroom kami dan bilik study@bengkel kereta Rc@stor..hehe banyak betul fungsinya bilik kecik tu...dah memandangkan 2- 3hari ni abang rajin guna bilik tu untuk siapkan report 9 months nya...so aku pun kemaskan lah..supaya bersemangat abang study dalam tu..so pindahkan lah itu ini...so ada luas sikit lah...tapi dah luas dan kemas..bukannya abang sambung kerja nya..dia p sambung keja "pomen" nya pada trak RC kesayangannya tu...dan sekarang Fateen pun dah kamcing ngan bapanya..dia lah jadi ratu sorak (cheer lady) untuk abang kalau trak Rc nya terbang tinggi...heei..sorba salah den ..nakk kemas spy bersemangat study..ni semangat juga, tapi semangat RC...ergh!


p/s.gambar restoran nanti aku upload since batery camera aku tgh charging...

Comments

Popular Posts