Selepas baca bab confinement dari blog asmah,teringat pulak masa dulu2...masa melahirkan Fateen, mama belum lagi sampai dari kampung..sbb tunggu aku discharge from the hospital...so by the time aku sampai di rumah,hanya husbnd ngan aku ngan baby fateen ja lah...mama masa tu on the way dari kampung ke KK.MAsa tu kami belum ada pembantu rumah lagi,so abanglah(hubbby) yg kena masak..aku kluar dari hospital dalam pukul 11 pagi...balik rumah nak mkn lunch la ni...so mkn lunch hari tu nasi putih +telur goreng+sayur(tapi aku tak ingta dah sayur apa)..hhm berselera betul aku masa tu,sbb mmg sdh sedia lapar sebelum keluar hospital lagi...
so ptg sikit,mama dan rombongan dari kampung pun datang(rombongan tu adik-beradik aku jak lah)so start dari tu,mamalah yg masakkan semua..kecuali fateen still aku yg mandikan..termasuk poke her little tiny hand for jaundice checking-and blood porting is my hubby...3 days after confinement di KK...baru balik membakut...aku kena minum air masak yg mama buat...tapi berbarut tu aku tak tahan..so sekejap jak lah..kuang3x
satu yg best masa berpantang ni..mama ku tak bagi pegang air yg sejuk2...basuh pinggan ke hapa..since di kampung no water heater..so lepas mkn aku main letak je pinggan..di sinki...kalau basuh juga..mau nya kena marah ngan mama....

Comments

Popular Posts