Perginya suatu kehilangan...


arwah bersama kumpulan marhaban semasa majlis perkahwinan adik


mamaku bersama arwah semasa raya tahun 2006..di kediamannya

Kematian itu pasti adanya. Ia ibarat “pintu”, setiap orang pasti akan memasukinya. Ia juga laksana “gelas”, setiap yang bernyawa pasti akan ‘mencicipinya’. Hakikat ini telah dinyatakan di dalam Kitabullah, “Tiap-tiap jiwa (yang bernyawa) akan merasakan kematian.” (Qs. Ali ‘Imrân [3]: 185).

AL FATIHAH...buat allahyarhamah Hjh Dg Namit hj Abd Razak(atau mesra dengan panggilan babu hajjah namit) yang meninggal pada pukul 8.45 mlm tadi(waktu malaysia) di kediamannya Kg Pimping Membakut.Arwah adalah kakak kepada mama ku.Arwah pernah mengajar kami adik beradik mengaji Al QUran..dan arwah adalah seorang yg sangat gigih dan rajin walaupun jari2 nya mengalami kecacatan sejak lahir...dengan kekurangan yg arwah ada...kesungguhannya dalam mencari pendapatan sangat aku kagumi...sebutlah apa jua kerja di kampung ,semuanya pernah dikerjakannya..

1.Sering menerima tempahan membuat kuih-muih utk majlis2 kenduri di sekitar kampung.(aku pun pernah membantu arwah dalam menyiapkan tempahan semasa aku tingkatan 4 dahulu)

2.Guru KAFA di kampung..mengajar pelbagai peringkat umur dari yg kecil hinggalah kepada yg berusia...

3.Aktif dalam aktiviti masjid..seperti marhaban untuk majlis 2 perkahwinan.

4.Perniagaan adalah mata pencariannya.

Semoga rohnya bersama2 orang yang Soleh...amiin

Comments

Popular Posts