radio nenek ku...

pernah tak korang dgr..kalau nyanyi didapur/dgr lagu2 semasa memasak..nanti berlaki tua!!(aku berlaki tua jugak..tapi tua 2 tahun ja..kihkih)..haa..itulah yg nenek aku selalu marah ngan kami cucunya ni...yg teruknya...kami siap menyanyi sekali ..haha tgh masak tu..apa tak "hangin"org tua tu..tak bersopan santun punya cucu..siap berebut..radio lama nenek aku tu..kalau memasak dibawa ke dapur,kalau cuci baju letak atas meja dekat bilik mandi...(sbb dulu2..basuh kain manual okeh...),kalau study bawa pulak ke bilik tidur...haha..nak dikatakan..serba serbi mesti mau ada lagu..baru semangat sikit dan cepat sikit gerak geri gasing..heheh..so tabiat tu di bawa lah sampai beranak pinak ni..nasib baik abang pun jenis dgr lagu..ni tgh blogging ni sambil pasang cd yg aku baru burn dgn lagu2 nasyid favourite aku masa study dulu..kalau dgr ni ..terasa muda you....!

oh ya cerita pasal radio lama nenek aku tu..akhirnya mak aku berjaya dipujuk oleh anak2 nya yg kaki pujuk ni untuk beli satu hifi(cd n cassete player)..siap dgn karaoke..hehe..bukan apa..ada cerita disebalik pembelian hifi ni..masa tu kami dalam mood mahu belajar tarannum Quran...daripada kaset...so pasang di radio lama nenek aku tu..ada problem sikit sound system nya..so kami yg bermulut manis ni..kata mama kena beli set audio yg ok sikit ..best lagi kalau ada karaokenya..boleh dgr suara sambil mengaji n tarannum...so mama aku pun termakan pujuk...mula2 tu semangat lah ngaji/tarannum thru hifi baru tu..lama2 tarannum nya entah ke mana..karaoke lagu2 pulak...hahaha...tapi banyak juga jasanya hifi tu..sampai sekarang ada lagi...cuma cd playernya selalu sangkut2...pomen dari lahad datu(abang lah tu..hehe) pun sdh try betulkan tapi masalahnya..rumah kami dikampung tu rumah kayu..kalau budak2 dtg berlari..ha alamat sangkut2lah cd tu....

Comments

Popular Posts