rumah kecil.."dollhouse"



nak cerita sikit kisah carboot hari ahad sudah...plan asal nak g Fairoak..tapi rupanya tutup sebab hujan semalaman...so teruskan perjalanan ke Bursledon...hmm walaupun tak ramai carbooters mcm selalu...dengan jalan becak2..aku teruskan juga..pendapatan tidaklah sebanyak mana..cuma yg best tuh..abang dapat mini dollhouse for free...!!seronoknya Fateen...dan mamanya pun tumpang sekaki..hehe bukan apa...sebab ni mengingatkan aku zaman dolu2 masa aku darjah 3...(masa tu baru 8 tahun ok!)pencilcase yg betingkat(kalau tak silap aku hadiah Milo kot masa tu)kecik jek..aku dan member aku buat main supermini dollhouse 2 tingkat kat dalam kelas..selamba jek!al maklumlah masa tu guru kelas aku adalah mak aku sendiri..huhu...tapi (takdelah ambil kesempatan terus2-terusan ye...)main benda ni pun masa rehat jek..atau ada masa lapang..seronok...!!..guna patung little kitty yg comel2 tuh...aku guna pemadam..pencil sharpener tuh sebagai perabot2 dalmannya...walaupun tak nampak real tapi aku betul2 happy masa tu..guna imaginasi semata2...benda2 comel tu pun dah boleh jadi besar kat mata aku..
so utk Fateen aku pun turunkan ilmu daya imaginasiku ...so takat ni dollhousenya tu belum ada perabot..aku gantikan dgn segala benda yg bentuknya boleh jadi meja dan sofa mahupun katil...supaya mindanya berkembang sikit...!!



Comments

Popular Posts