withdrawal symptom??

hmm...bermula hari ni terasa aku akan dilanda "kemalasan" dalam minggu ni...macam withdrawal symptom pulak ek...seminggu rajin seminggu malas...kihkih...bukan apa..aku kena slow down a bit..kalau aku buat kuih hari2..pun takleh jadi jugak..habis bil gas dan letrik aku naik nanti...tu belum masuk kos beli bahan2 buat kuih lagi....tapi dalam kemalasan nak "beresepi" minggu ni..hari ni nak tak nak...aku kena call mak aku juga awal pagi ni..nak tanya resepi kuih angin...mesti korang pelik dan tak pernah pun dgr nama kuih ni..tak try lah pulak cari kat myresepi...tapi yg aku tahu ni masakan sabah(tak pasti kuih masyarakay brunei ka apa..kang nanti ada yg mengamuk pulak kalau aku ngaku!!)
so dah tanya resepi..terbantut pulak ..sebab tepung beras pulut tak ada dalam simpanan aku...so kena beli dulu petang ni....

Petang after p city council nak setelkan itu dn ini...singgah jap di shopping center area tesco kat town..wah dari jauh aku dah nampak signboard IKEA rupanya dekat2 tu jek..happy nye..tapi end of this year baru buka...hmm tak sempat le!!tapi ini satu berita baik utuk masyarakat melayu soton secara amnya dan masyarakat melayu broadland road khususnya...maksudnya ada peluang le kita nak dapat brg2 ikea kat carboot nanti..yeah..yeah..yeah...nak beli baru..hmm..kena fikir byk kali wei..

so jenjalan kat town..masuklah....Mothercare...dah masuk situ..tiba2 baru terasa dah lama rupanya ktorang tak masuk shopping complex mcm ni..(asda tu tak termasuk le)...sebab dah selalu sgt ke carboot...so masuk2 je..mata ku terpaku kat satu baju preggy ni...wah bestnya dah le kaler coklat(mmg kegemaran aku)pastu lengan panjang..pendek kata mcm baju2 yg aku selalu pakai..cumanya yg bestnya ni untuk pregnant lady mcm aku...tapi apakan daya..tgk bab tag nya...GBP32...kalau tu harga malaysia maunya rm 200+...gilo..ngandung pun tggl brp bulan jek lagi...tak kuasa lah aku...(tapi terkilan juga sbb tak berjaya nak memiliki!)pendek kata..masuk mothercare punya store tu..kami berjaya beli payung mainan untuk minah payung mcm fateen nih..ngan bubble game yg harganya GBP1.50...tapi payung tu masa byr baru tahu harganya GBP 5(sbb masa amik kat rak tuSale katanya..tak letak pun harga brp...erghh!!) ..nak pulangkan..fateen dah jatuh chenta..!!..so takpelah..beli gak lah payung yg arganya RM35 tuuh!!huhuhu...

Balik dari town..ajak le abg belanja mkn kat STAR burgess road tu..balik tu singgah jap kat siam city..yeah nasib baik ada tepung beras pulut itu...so balik rumah tanpa berlengah masa lagi aku pun buatlah kuihangin yg aku teringin nak mkn dr pagi lagi..hmm walaupun tak begitu serupa...tapi rasanya seakan2 sama..dan abang pun mcm suka..walaupun dia sendiri tak pernah rasa sebelum ni...hehe

resepi kuih angin (dari mamaku)
1 bungkus tepung beras pulut(1 cup je aku guna..sbb baru nak try)
4 biji kelapa parut(aku guna dessicated coconut lebih kurang 2 cup+dilembabkan dengan sedikitair sebelum di campurkan dgn tepung..kononnya nak nampak mcm kelapa parut yg betul2 tu lah...basah2 sikit)
garam 1/2 sudu teh

gaulkan...pastu masak di atas nonstick pan(tanpa minyak)..api sederhana..tutpkan pan sepanjang proses memasak.Dah agak2 separuh masak baru taburkan gula pasir di atasnya..biarkan sehingga gula tadi cair sebelum di angkat...




nilah rupanya kuih angin..cuma kaler hijau tu aku saja tambah2

bunyinya senang..tapi bab bancuhan tepung tu.tidak boleh terlalu lembab dan tak boleh terlalu kering...hmm ..cemana tu...??gambar aku tak snap pulak..sebab dah tak sabar nak makan...(mind u dari pagi lagi duk menahan rasa...hahah)..siapa2 nak cuba masakan sabah ..cubalah...hehe

p/s takdelah kecewa sgt pasal baju tu..sebab smlm kat carboot berjaya rembat 4 trousers + jeans dan satu top for maternity...hehe bertambah koleksi aku ngan hanya GBP1 setiap satu...(except for the top..50pence jak..)

Comments

kin hashim said…
jann...dah brape week POA?
mamafateenz said…
jann to kak kin..25 weeks + 3days POA...kak kin tak tambah lagi ke?

Popular Posts