sungkai...@berbuka....






Assalammualakum..w.b.t...
Hari ni hari pertama aku ganti puasa..di UK...memandangkan lagi 2 minggu nak posa Ramadhan...kalau sebelum ni..besa aku dah ganti lopong2 puasa aku masa raya lagi..(masa posa enam)..tapi last year sebab busy benor nak travel ke UK..sampai tak terganti puasa...ish..ish..

so hari ni...aku still beraksi di dapur jugaklah..walaupn tak dapat nak rasa sedap ka tidak..aku usahakan juga..buat apa yg termampu...kali ni...fikir2kan menu berbuka (padahal yg nak berbuka tu aku juga...huhuhu)..abang dah g opis tghri tadi ..so tak delah tukang rasa..tukang makan adalah(cik fateen)...surfing2 internet...jumpalah cara2 buat cendol...hmm..macam senang je....dan kek gula hangus(kek sarang semut)..yang dari dulu lagi aku nak try tak pernah nakke sampaian...so kali ni..berbekalkan resepi yg ada..aku pn bancuh dulu dan bakar after 3 jam ...hmm..tapi nampakgaya...sarangnya tu mcm kureng menjadi...hmm. bab rasa..tak tahu lagi..sbb masa aku masukkan entry ni..lagi sejam...nak berbuka...but so far fateen dah asyik menambah(adakah itu maksdnya sedap.!?...hmm..musykil)...

selain juadah..aku dah masak lagi sardin masak kicap..memandangkan kari ayam lebih semlm ada lagi..so aku teringin ak mkn sardin ja.....huah..hua...hua

so cendol..sebaik2nya kalau ada acuan maruk..lagi panjang hasilnya..tapi aku tekankan jak..kat tos aluminium aku tu..aku ingat mak aku pernah buat mcm tu masa aku kecik dulu....hehehe...oklah..nak bersiap2 dulu...sebelum berbuka..

Comments

Popular Posts