homemade kuey teow

Petang smlm abang pegi beli ikan fresh...dah lama nak beli...baru kali pergi sendiri itupun ajak kawan yg pernah pegi..mcm biasa abang beli kepala ikan salmon nak buat kari kepala ikan...ikan mackerel...dan yg best tu abang ada beli udang frozen tapi murah sikit berbanding kalau beli kat china town/siamcity....
Aku pantang kalau ada udang mesti dan wajib buat Char kuey teow ,memang favourite sejak dulu..
Tapi lupa lak nak beli kuey teow kering tuh...
So fikir2 punya fikir...terlintas juga nak buat kuey teow sendiri..tapi kata dalam hati..hmm besok pagi lah..tapi kang lambat pulak nak breakfast pagi esok...so skrg jam dah menunjukkan pukul 11.30 mlm...!!..hmm..oklah aku teruskan juga projek buat homemade kueh teow...hhee...inilah hasilnya..sehingga aku siap rebus..proses ni..tak sampai pun satu jam...12.25 pagi aku dah ajak abang masuk tido...(kalau tak masih lagi dok pomen trak Rc nya tu...).Fateen..hmm..dah lama dia tertido kat sofa..






resepi nya di sini

Comments

s.a.h said…
jann..ko dah tau camana nak clamp pasta maker tu?kalo dha tau...pleaseeee ajar aku k.
Fiona said…
Jann, ur hubby are blessed to be married to you ... hehehe doktor yg pandai masak . Klu aku Jann ..nah harap mkn kedai lah ..mau buat sendiri lagi bagus beli instant ..kasian me
kin hashim said…
wa...buat kue tiaow plak...sonotnye... bes eh ada pasta macine nih..!
mamafateenz said…
jan to kak kin-tu beli carboot jek kak kin,arga murah..hehe

jan to fion-not really pandai masak,dtg merantau ni baru mau cuba2...i think kan becoz no choice bah...mana ada gerai kuih2 sini/atau kalau ada mee /kueh teow pun mahal oo..tu yg rasa bagus lg buat sendiri

Popular Posts